Case Study: Optymalizacja marketingu dla zespołu Dobry Klimat
O kliencie
Dobry Klimat to zespół weselny prowadzony przez Kacpra Dobrowolskiego, który świadczy usługi dla wąskiego grona klientów, stawiających na otwartość muzyczną. Zespół zapewnia świetną atmosferę, przy której pobawi się dosłownie każdy gość. Dzięki starannie dobranemu repertuarowi i obecności doświadczonych muzyków, Dobry Klimat gwarantuje niezapomniane wrażenia na każdym przyjęciu.
Wyróżniki firmy
- Każdy z muzyków posiada ogromny bagaż doświadczeń scenicznych
- Wszystkie utwory weryfikowane są pod kątem personalnych i sprzętowych preferencji
- Zamiast archaicznego “wodzireja” zespół preferuje określenie “przewodnik dobrej zabawy”.
Wyzwanie
Przed rozpoczęciem współpracy firma borykała się z następującymi problemami:
- Brakiem kontroli nad działaniami marketingowymi prowadzonymi przez zewnętrzną agencję
- Nieakceptowalnymi i nieopłacalnymi z punktu widzenia biznesu wysokimi kosztami pozyskania leadów
- Nieefektywnym zarządzaniem budżetem reklamowym
- Niespójna identyfikacja wizualna między stroną www, a fanpage’m
- Skomplikowany formularz kontaktowy z niespójnym CTA na stronie
Rozwiązanie
Wdrożyliśmy kompleksową strategię marketingową obejmującą:
- Analitykę opłacalności działań marketingowych w odniesieniu do biznesu
- Przebudowę grup docelowych w reklamach płatnych
- Optymalizację kreacji reklamowych pod grupy docelowe i przewagi firmy
- Ujednolicenie identyfikacji wizualnej
- Uproszczenie formularza kontaktowego
- Wprowadzenie właściwych komunikatów CTA osadzonych w procesie zakupowym klienta
Efekty
Porównanie wyników przed i po optymalizacji:
Przed optymalizacją:
- Koszt za lead kwalifikowany: 430,62 zł
- Średnia konwersja: 8,45%
Po optymalizacji:
- Koszt za lead kwalifikowany: 73,77 zł, czyli redukcja o 83%
- Średnia konwersja: 11,11%, czyli wzrost o 32%
Dla zobrazowania koszt każdego klienta, który chce rozmawiać o ofercie, jest teraz mniejszy o kilkaset złotych.
Dodatkowe korzyści
Klient zyskał:
- Pełną kontrolę nad budżetem reklamowym
- Możliwość i umiejętność samodzielnego zarządzania reklamą w zależności od zapotrzebowania
- Lepsze zrozumienie efektywności poszczególnych kanałów marketingowych oraz roli marketingu w biznesie
Podsumowanie
Dzięki wprowadzonym zmianom udało się nie tylko zoptymalizować koszty i zwiększyć konwersję, ale również przekazać klientowi wiedzę i narzędzia do samodzielnego zarządzania działaniami marketingowymi, które z punktu tego konkretnego biznesu są jedynym opłacalnym sposobem prowadzeniu marketingu. Klient może teraz elastycznie dostosowywać intensywność działań reklamowych do swojego kalendarza i potrzeb biznesowych.
Poza tym ze względu na świetny przebieg współpracy klient zdecydował się na podjęcie dalszych działań w osobnej firmie, którą także zarządza.
Potwierdzenie
🎯 Chcesz osiągnąć podobne efekty w swoim biznesie? Odezwij się do mnie i porozmawiajmy, jak mogę pomóc Twojej firmie. Napisz do mnie przez formularz kontaktowy.